wordpress یک Cms یا سیستم مدیریت محتوا و به طور ساده تر می توان آن را نرم افزار مدیریت وب سایت نامید.

 

Cms  وردپرس که به صورت رایگان در اختیار توسعه دهندگان و برنامه نویسان وب قرار دارد شامل مزایا و معایبی نسبت به دیگر سیستم های مدیریت وب سایت متداول است که در این مقاله با هم به بررسی این سی ام اس می پردازیم.

وردپرس را می توان نوعی سیستم پیشرفته در طراحی وبلاگ نامید و اصولا ابزاری برای ساخت و پیاده سازی، طراحی وب سایت های ساده است که دراز نظر اصول اولیه و یادگیری بسیار ساده می باشد و کاربرانی با حداقل دانش طراحی وب سایت هم میتوانند به راحتی با ان سایتی طراحی کرده و آن را مدیریت نمایند.

لازم به ذکر است که با وردپرس می توان طراحی سایت حرفه ای و بسیار بزرگ نیز انجام داد برای این منظور نیاز به دانش کافی در ضمینه طراحی پورتال یا سایت است که برنامه نویس بتواند از افزونه های بسیاری که برای این سیستم معرفی شده است به درستی استفاده کند که با این ویژگی های می توان پرتال خبری , طراحی پرتال دانشگاهی , سایت های فروشگاهی و تجارت الکترونیک بزرگ نیز طراحی و پشتیبانی نمود .

به منظور حل مشکلاتی که ممکن است برای یک توسعه دهنده در طراحی وب سایت با وردپرس شکل بگیرد برای این سیستم یک تالار گفت و گو بزرگ و وسیع با تعداد بسیاری از توسعه دهندگان با وردپرس در سرتا سر دنیا شکل گرفته است که شما می توانید با آنها ارتباط بر قرار کرده و در صدد رفع مشکلات خود برآیید.

ورد پرس از نظر سهولت استفاده از دروپال و جوملا بهتر است و نصب افزونه ها، بروز رسانی ها، خدمات بکاپ گیری و پشتیبانی راحت تر است.

حال به برخی از مزایا و معایب طراحی سایت با وردپرس نسبت به سی ام اس های دیگر اشاره می کنیم.

 

مزایای وردپرس

برای ساخت وبلاگ مناسب است.

تقریبا استفاده از آن نیاز به دانش فنی ندارد.

نصب , تنظیمات و پشتیبانی آن ساده و بی دردسر است.

به آسانی در مقابل تغییرات انعطاف پذیراست.

تعداد توسعه دهندگان آن زیاد است و قالب، پوسته و ماژول های آن بسیار در دسترس اند.

 

معایب

برای توسعه امکانات هسته نیازمند ماژول نویسی هستید.

درافزودن محتوای داینامیک به صفحات مشکلاتی وجود دارد.

امکانات شبکه های اجتماعی آن کم هستند.