CRM یا نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری یکی از محبوب ترین نرم افزار های روز دنیاست که در گروه نرم افزار ها مدیریتی قرار دارد .

CRM در اصل یک استراتژی حرفه ای برای کسب آگاهی از رفتار مشتریان و نیاز های آن ها است که این امر موجب برقراری ارتباط بهتر با مشتربان و در نتیجه روابط  پرسود و پر بازده تر خواهد شد .

اگر نرم افزار crm به درستی پیاده سازی و اجرا شود فرآیند بازار یابی و فروش را چندین برابر بیشتر از قبل رونق می بخشد .

ویژگی های نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری :

صرفه جویی در هزینه ها و زمان

مدیریت اسناد و اطلاعات

ارائه خدمات سفارشی برای هر مشتری با توجه به اطلاعات آن مشتري

قابلیت تعریف حقوق دسترسی به اطلاعات، به میزان مورد نیاز برای هر فرد در سازمان

برنامه ریزی دقیق برای بازاریابی ، فروش و خدمات

تجزیه و تحلیل  خودکار فروش و بازاریابی

مدیریت علل شکست در فروش

ذخیره اطلاعات سازمان و مدیریت ارتباطات درون سازمانی

پیگیری و بررسی مشکلات مطرح شده توسط مشتریان

برنامه ریزی تماسها

گزارش دهی

مدیریت فعاليتها ، یادآوری و هشدار

جلوگیری از جمع آوری اطلاعات تکراری و اشتباه از مشتریان در قسمتهای مختلف سازمان

داشبورد مدیریتی

مدیریت ارتباط با مشتری

مدیریت فرآیند فروش و بازاریابی

مدیریت کاربران و نظارت بر فعالیت و نحوه عملکرد کارکنان

امکان پیش بینی فروش و مدیریت چرخه فروش

تبدیل فرم های کاغذی به الکترونیکی