مهمترین عامل حساسیت گوگل که در گذشته یکی از راههای خیلی خوب برای ارتقای سئو سایت بود هدف گیری کلید واژه ها در یک صفحه است به این صورت که

نباید تعداد بسیار زیادی کلید واژه را در یک صفحه هدف گیری نمایید و بهترین حالت هم این است که در هر صفحه فقط کلید واژه های مرتبط به عنوان مقاله را لینک کنید و تعداد آن ها تقریبا باید تا هشت کلید واژه البته بسته به محتوا و کیفیت مقاله است . اگر کلید واژه ها بیش از حد مد نظر قرار بگیرند و متن کاملا بهینه شده باشد گوگل به راحتی تشخیص داده و وب سایت را جریمه می کند .

نحوه نمایش وب سایت در موبایل نیز این روزها بسیار مد نظر گوگل قرار گرفته است . یعنی اگر سایت شما به درستی درموبایل ها ، تبلت ها و پلت فرم های کوچک به درستی نمایش داده نشوند گوگل سئو سایت شما را در کلید واژه های مورد سرچ کاهش خواهد داد . با استفاده از لینک زیر می توانید میزان سازگاری سایت خود چک کنید :

 https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly

یکی دیگر از حساسیت های بوجود آمده توسط موتورهای جستجو و بخصوص گوگل که کاملا هم با الگوریتم های جدید آن تناقض دارد خرید لینک از سایت های دایرکتوری ، فروش یا تبادل لینک است . به خصوص اگر لینک های خارجی با محتوای صفحه مورد نظر ارتباطی نداشته باشد سایت شما را نابود خواهد کرد .

اما این به این معنا نیست که نباید لینک های خارجی دریافت کنید و در حقیقت اگر هم تعداد لینک های خارجی مناسب نباشد باز هم سایت شما مورد توجه قرار نخواهد گرفت ، بهترین راه ساخت وبلاگ های تخصصی و لینک های مفید است .

اگر سرعت لود شدن سایت بالا باشد که معمولا از طریق آپلود تصاویر سنگین و یا مشکلات کش صورت می گیرد علاوه بر اینکه کاربران ناراضی خواهند بود گوگل نیز سئو وب سایت شما را کاهش خواهد داد .

فرآیند سئو و بهینه سازی سایت یک فرایند متداوم و منظم است پس اگر به دنبال سرعت بخشیدن به آن به هر روشی باشید و لینک های زیاد و سریع چه داخلی و چه خارجی به سایت وارد کنید مشخصا گوگل آن را به عنوان خطا در نظر گرفته و سایت را وارد سند باکس خود می کند .