گوگل امروزه قدرتمند ترین و پرکاربرد ترین موتور جستجوگر محسوب می شود و طبق بررسی های اخیر مشخص شده است که بیشترین ترافیک برای سایت ها را گوگل

پدید می آورد .

پس سئو و بهینه سازی سایت ها برای این موتورجستجو بسیار پر اهمیت و بسته به همین میزان اهمیت پر هزینه  و وقت گیر است که پس از مدتی گوگل با مشاهده این هزینه ها و تلاش های صاحبان وب سایت ها برای رسیدن به رتبه و لینک های بالاتر دست به طراحی سایت Google Adwords زد که به وسیله این وب سایت بتواند به بخشی از این بازار پر درامد مسلط شود .

وب سایت تبلیغاتی گوگل فرصتی فراهم می آورد که حتی صاحبان سایت هایی که سئو سایت مناسب و قابل رقابتی ندارند بتوانند با پرداخت هزینه هایی به این شرکت در صفحات اول نتایج جستجو دیده شوند .

هزینه ها به این صورت محاسبه می شوند که مدیران وب سایت ها پس از طراحی وب سایت و بارگذاری آن ، کلمات یا کلید واژه هایی را که مد نظر دارند را انتخاب کرده و بر اساس نوع ، تعداد و مدت نمایش وب سایتشان در این کلید واژه ها هزینه به آن ها اعلام می شود .

توجه داشته باشید که این نوع تبلیغات برای مدتی کار ساز و حتی عالی هستند اما در نهایت سایت هایی موفق خواهند بود که به صورت حرفه ای روی سئو سایت و بهینه سازی سایت تمرکز کرده اند .