مهمترین عامل ارزش گذاری برای یک وب سایت چه از دیدگاه مخاطبان و چه از دید موتورهای جستجو محتوا و در اصل مطالب وب سایت به شمار می روند .

مدیران وب سایت ها به درستی می دانند که برای موفقیت یک سایت و رسیدن به سئو سایت مطلوب نیاز به تولید محتوای تخصصی دارند ، برای رسیدن به این منظور و نوشتن یک مقاله موفق نیاز به چند ساعت مطالعه و نگارش دقیق کلمات است .

این مقاله علاوه بر این که یک کار ارزشمند و منحصر به فرد خواهد بود نقش بسیار مهمی نیز در سئو سایت ایفا خواهد کرد و از مهمترین عوامل موفقیت وب سایت خواهد شد ، پس باید به نوعی ارزش آن برای نویسند و وب سایت مربوطه حفظ شود .

گاها دیده می شود که وب سایتی مقاله ای را منتشر می کند و پس از مدتی متن کامل مقاله خود را در رتبه های بالاتر و با دامنه های دیگر مشاهده می کند ، به همین منظور باید راه های مبارزه با این نوع سرقت را فرا گرفته و به شدت با چنین سرقت هایی مبارزه کنیم .

البته موتورهای جستجوگر ، بخصوص گوگل به شدت به محتوای کپی حساس شده اند و با آن مبارزه می کنند به همین منظور نیز تدابیری اندیشیده اند که در ادامه ذکر خواهیم کرد .

یکی از ساده ترین راه ها که البته در همه کشورها کاربرد نخواهد داشت ، استفاده از قانون کپی رایت در طراحی سایت است ، برای استفاده از حق قانونی کپی رایت تنها کافیست که در قسمت بالا یا پایین صفحه ذکر کنید که تمامی حقوق مندج در وب سایت برای شما محفوظ خواهد بود .

روش بعدی که باز هم به زمان طراحی سایت و استفاده از امکانات امنیتی در طراحی وب سایت خواهد بود استفاده از گزینه های مربوط به متن است و شما می توانید با غیر فعال نمودن گزینه انتخاب متن کمی کار را برای ربودن مطالب سخت تر کنید .

به روز ترین روش برای اثبات به سرقت رفتن مطالب از سایت شما استفاده از قوانین مرتبط به متن است این قانون در گوگل به عنوان قانون نویسنده ( google authorship ) شناخته می شود ، روش استفاده بسیار ساده است شما باید ابتدا مطلب مورد نظر را داخل وب سایت ثبت کنید و پس از آن تنها کافیست که مقالات را به نام خودتان و یا مشخصه مربوط به خودتان برای مثال یک امضاء منتشر کنید و پس از آن به راحتی می توانید ثابت کنید که مقاله توسط شخص شما تالیف شده است .

به یاد داشته باشید بدونه بهره مندی از قانون کپی رایت شما در اصل حق اعتراض قانونی نداشته و نمی توانید در مقابل سرقت رفتن مطالبتان ایستادگی کنید اما راه حل هایی وجود دارد که با استفاده از آنها می توان به وب سایت هایی که مطالب شما را کپی کرده ضربه بزنید و یا حداقل حق بهره بردن از مطالبی که شما تالیف کرده اید را از آنها صلب کنید .

برای شناسایی اینکه کدام وب سایت از مطالب شما استفاده کرده می توانید از طراحی پرتال گوگل و ابزار هشدار ( google alert ) گوگل استفاده کنید و داخل متن خود به صورت تصادفی در چند نقطه هشدار تعریف کنید تا هر زمان که متن شما توسط وب سایت دیگری استفاده شده با استفاده از هشدار مطلع شوید .

همچنین می توانید داخل متن به صفحات وب سایت خود لینک دهید تا در صورت کپی توسط افراد دیگر و انتشار آن به وب سایت شما بک لینک داده شود .

و مهمترین عامل برای مبارزه دارا بودن سئو سایت قدرتمند است یعنی وقتی سایت شما دارای رتبه مناسبی باشد اگر سایت های دیگر از مقالات شما استفاده کنند نه تنها سودی نمی برد بلکه به خاطر استفاده از محتوای کپی از طرف گوگل جریمه نیز خواهند شد .