متا تگ چیست ، چه کاربردی در طراحی سایت دارد و از چند بخش تشکیل شده است ؟ متا تگ ها درواقع تگهای افزونه و یا اضافه شده به صفحات سایت هستند

که هدف و کاربرد اصلی آنها محبوبیت و نمایش بهتر صفحات سایت برای موتورهای جستجو است ، این تگها در بالاترین قسمت های کد صفحات قرار میگیرند و اغلب بعد از تگ هد شروع خواهند شد ، در طراحی سایت حرفه ای باید از متا تگ ها بیشترین بهره را برد ، بهرمندی مناسب از متا تگها یک از گام های اصلی و بسیار مهم در بهینه سازی و سئو سایت است .

به طور کلی متا تگ ها از سه بخش تشکیل شده اند :

اولین و پراستفاده ترین متا تگ که تقریبا در تمامی سایت ها و به صورت پیشفرض بر روی سیستم های مدیریت محتوا فعال است متا تگ عنوان است ، که همان عنوان صفحات مختلف وب سایت است .

اما متا تگ بعدی متا تگ توضیحات و یا خلاصه صفحه است که نمی توان آنها را در صفحات وب سایت مشاهده کرد ، این توضیحات که مختص به صفحات مختلف وب سایت است را می توان در نتایج جستجو موتورهای جستجوگر مشاهده نمود .

طول متن این نوشته نباید بیش از 255 کاراکتر باشد ، بیشترین کاربرد را برای صفحات بدونه متن وب سایت خواهند داشت تا توضیحاتی از فعالیت و اهداف صفحه مورد نظر به موتورهای جستجوگر بدهند .

در سیستم های مدیریت محتوا مختلف نیز برای هر مقاله می توان توضیحات مربوط را ذکر کرد .

متا تگ بعدی کلمات کلیدی وب سایت و صفحات مختلف آن هستند که به اعتقاد بعضی از افرد مهمترین عامل برای سئو سایت و بهینه سازی صفحات خواهند بود ، کلمه کلیدی باید برای هر صفحه مجزا و مختص آن صفحه باشند ، تعداد آنها نباید زیاد و بی رویه باشد ، تکراری بودن کلمات کلیدی در صفحات مختلف شانس بهتر دیده شدن صفحه اصلی را کاهش خواهد داد ، بیشترین طول کلمات کلیدی مفید برای هر صفحه می تواند تا 255 کاراکتر باشد .

رعایت نکردن هر کدام از این نکات در کلمات کلیدی وب سایت باعث می شود که موتورهای جستجو شما را یک فریبکار یا اسپمر در نظر بگیرند و وب سایت شما در سندباکس قرار دهند .

مهمترین نکته در این قسمت این است که موتور جستجوی گوگل که در حال حاضر محبوبترین و پراستفاده ترین جستجوگر است اصلا توجه ویژه ای به کلمات کلیدی اضافه شده به صفحه ندارد و به نظر می رسد که نخواهد داشت ، گوگل به دنبال یافتن کلمات کلیدی در متن اصلی صفحات خواهد بود .

هنگام طراحی وب سایت برای یافتن بهترین عنوان و کلمات کلیدی برای صفحات خود می توانید از چندین روش بهره ببرید که مهترین آنها استفاده از ابزار حرفه ای گوگل مانند : google adwords ، google keyword pelanner خواهد بود که با استفاده از آنها متوجه می شوید که در کلید واژه های مد نظرتان چقدر رقابت وجود دارد و تا چه اندازه سرچ می شوند .

به یاد داشته باشید که هیچگاه سعی نکنید با استفاده  بی رویه از متا تگ ها به نتیجه برسید ، زیرا موتورهای جستجو با الگوریتمهای پیشرفته و حرفه ای متوجه عملکرد غیر عادی شما خواهند شد ، برای رسیدن به نتایج مطلوب تولید محتوای تخصصی و صبر بهترین راه ممکن است .