هدف اصلی و مشخص از طراحی سایت ، شامل هرنوع سایت فروشگاهی ، دولتی ، شرکتی ، سازمانی و یا طراحی پرتال جذب مخاطب و در نتیجه بهبود و تقویت کسب

و کارها در محیط مجازی و به صورت شبانه روزی می باشد . برای رسیدن به نتایج مطلوب و موفقیت در بازارکار محتوای وب سایت نقش اصلی را ایفا می کند ، تولید محتوای تخصصی در زمینه فعالیت وب سایت و به روز بودن سایت از نظر محتوایی علاوه بر جذب بازدیدکننده به صورت خودکار تاثیر به سزایی در سئو سایت به صورت کلاه سفید دارد .

کلاه سفید یکی از آیتم های معروف و پرکاربرد دنیای سئو سایت می باشد که عمده تاثیر آن از نظر محبوبیت وب سایت برای کاربران است ، در طراحی سایت وب سایتی از نظر کاربران محبوب و پربیننده است که مطالب به روز و مفیدی را ارائه دهد .

وب سایت درست همانند یک درخت برای به ثمر نشستن نیاز به رسیدگی همه روز و توجه به اصول کد نویسی و نگارش متون دارد .

در طراحی وب سایت سه نوع به روز رسانی محتوایی مد نظر است که هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو مفید خواهد بود .

یکی از مهمترین به روز رسانی ها نگارش و نشر مطالب جدید است که حداقل میزان ارسال مطلب بر روی وب سایت ماهانه دو مقاله مفید خواهد بود .

عنوان دوم ویرایش مطالب قبلی از نظر لینک ها و محتوایی می باشد یعنی حداقل سالی یک بار نیاز است که مطالب ابتدایی که هنگام طراحی سایت انتشار داده اید را بازنگری کنید و حدودا دو ، سه خطی به آن اضافه کنید .

نوع سوم به روز رسانی محتوای بصری و کد های وب سایت است وب سایت باید از نظر گرافیکی و تصویری هر چند سال تغییرات عمده ای داشته باشد و هر زمان که موتورهای جستجوگر آیتم های جستجوی خود را اصلاح نمودند نیاز به تغییر و بهینه سازی کد ها برای موتورهای جستجو می باشد . 

اضافه نمودن مقالات بر روی وب سایت علاوه بر جذب بازید کننده بیشتر و درنهایت جذب مشتری باعث شناخته شدن و معرفی کسب و کار شما به روش خودتان می شود ، یعنی با انتشار مقالات نوشته شده توسط خوتان می توانید حرفه خود را به طوری که مدنظرتان است برای مخاطبان جا انداخته و حتی با استفاده از تصاویر و شیوه درست نگارش به نوعی برای مخاطبان احساس نیاز به خدمات و یا کالاهای خود ایجاد کنید .