برای بسیاری از مشتریان در زمان طراحی سایت دغدغه انتخاب قالب های اماده و یا ساخت یک قالب مخصوص وجود دارد .

هر دو روش نسبت به هم دارای مزایا و معایبی هستند . در ابتدا باید توجه داشته باشید که طراحی قالب سایت بسیار مهم تر از انچه که شما در ظاهر می بینید است و طراحی قالب اختصاصی در ردیف طراحی سایت حرفه ای قرار می گیرد .

در طراحی قالب باید تمامی مسائل مربوط به موتورهای جستجو ، ایندکس شدن صفحات سایت و همچنین بهینه بودن کدهای قالب مورد توجه قرار گیرد و صرفا طراحی یک قالب گرافیکی و زیبا نمی تواند موفقیت وب سایت را تضمین کند .

در طراحی قالب های اختصاصی باید توجه کنید که قالب ها با چه زبان هایی و توسط چه افرادی ساخته می شوند زیرا امروزه با نرم افزارهای اماده می توان به راحتی در عرض چند روز یک قالب خاص طراحی نمود و یا با استفاده از زبان های HTML ، CSS و با استفاده از چند عکس مخصوص یک قالب طراحی کرد اما واقعا این نوع قالب ها کارایی لازم را دارند ؟

قطعا جواب خیر است و شما در بک گراند کار و دیدن سورس های صفحات سایت به راحتی متوجه می شوید که این طراحی سایت به اصطلاح حرفه ای با یک بدنه و چند عکس و تعدادی تگ ساخته شده است .

عموما در این نوع قالب ها فقط از چند صفحه ساخته می شوند برای مثال : فقط صفحه اول سایت با دیگر صفحات متفاوت است و امکان تغییر فرمت صفحات وجود ندارد .

قالب های اختصاصی که توسط افراد غیر حرفه ای طراحی شوند از نظر مدیریت نیز دارای ضعف هایی هستند ، یا سیستم های مدیریت محتوای ضعیفی برای آنها نوشته شده که کارایی لازم را ندارد و یا سیستم های مدیریت محتوای مطرح امروزی را روی آنها نصب می کنند که باز هم کارایی لازم را ندارد زیرا نمی توانند تمامی تگ ها و یا کدهای سی اس اس خود را به صورت ماژول به سیستم معرفی کنند .

و اخرین نکته اینکه در چنین قالب هایی شما دیگر امکان تغییر رنگهای بدنه ، فونت ها و ماژول ها را از داخل سیستم مدیریت محتوا ندارید و فقط برای اینکار وابسته به  طراح خود می شوید و قطعا باید هزینه اضافی برای چنین تغییراتی بپردازید زیرا طراح باید دوباره به اصلاح کدهای خود بپردازد .

شرکت رابین قالب های اختصاصی خود را به صورت کاملا حرفه ای و بر اساس اخرین متد های روز دنیا و با کامل ترین CMS ها تولید می کند .

 

اما قالب های اماده که توسط شرکت های مطرح که عموما خارجی هستند فروخته می شوند می توانند بسیار حرفه ای تر باشند این قالب ها به دلیل گستردگی علمی در طراحی کاملا بهینه ، اصولی و کاربردی طراحی شده اند ، توجه  داشته باشید شرکت های مطرح دنیا نه هر شرکتی .

بعضی از افراد تصور می کنند که ممکن است با انتخاب قالب های اماده طراحی وب سایت شان شبیه به سایت های دیگر شود اما این فکر کاملا غلط است زیرا این قالب ها با چندین ماژول و در چندین رنگ به فروش می رسد که می توانند باعث تفاوت های بسیار در طراحی شوند در ضمن کدهای این قالب ها باز هستند و اگر شرکت طراحی سایت شما حرفه ای باشد می تواند قالب را کاملا مطابق نظرات شما تغییر دهد و باز هم قالب شما اختصاصی شود .

قالب های اماده یک سیستم مدیریت محتوای کامل را به شما ارائه می دهند که تمامی تغییرات ، تنظیمات و ماژول ها را در اختیار شما می گذارد .

یک سیستم مدیریت محتوای کامل در انجام اهداف خاص بیشتر جلوه می کند مثلا : در طراحی سایت فروشگاهی سیستم باید بتواند محصولات را به دقت به نمایش بگذارد ، مدیریت کند و بفروشد .

 

نتیجه نهایی : در طراحی سایت و سئو سایت قالب سایت از اهمیت بالایی برخوردار است ، قالب سایت باید علاوه بر زیبایی ظاهری ، زیبایی باطنی یا کدنویسی نیز داشته باشد تا ضمن جذاب بودن برای مخاطب برای موتورهای جستجو نیز جذابیت داشته باشد .

 

پس فرقی ندارند که کدام روش را انتخاب می کنید مهم این است که افرادی متخصص این مسئولیت را عهده دار باشند شرکت نرم افزاری رابین با بهره مندی از کادری مجرب طراحی موفق وب سایت شما را تضمین می کند .