تمامی کسب و کارهای کوچک و بزرگ در دنیا برای توسعه و افزایش مشتریان نیازمند بازاریابی و تبلیغات موثر هستند ، تبلیغات انواع مختلفی دارند که به طور اختصار به

راه و روش های تبلیغات و بازاریابی اینترنتی خواهیم پرداخت .

طراحی سایت به عنوان اولین ایده و کارآمد ترین بخش در تبلیغات مجازی مطرح بوده و شرکت ها معمولا از همان ابتدای فعالیت خود به سراغ طراحی وب سایت می روند و همچنین برای سهولت استفاده مخاطبان خود بعضا به طراحی اپلیکیشن موبایل نیز تمایل پیدا می کنند که البته این موضوع با نحوه فعالیت و خدمات شرکت ارتباط مستقیم دارد .

یکی از مهم ترین تکنیک های بازاریابی اینترنتی از طریق وب سایت ، سئو و بهینه سازی وب سایت است ، انجام عملیات و فرآیند های سئو سایت از همان ابتدای طراحی سایت آغاز می شود و همیشه ادامه خواهد داشت .

برای مطالعه بیشتر می تواند به بخش بهینه سازی سایت مراجعه کنید .

حال تصور کنید که وب سایت شما تکمیل و کاملا بهینه شده است ، اکنون زمان آن فرا رسیده است که با روش های مختلف بازاریابی اینترنتی وتبلیغات در فضای مجازی آدرس وب سایت خود را در اختیار مخاطبانتان قرار دهید که در این مقاله قصد داریم جدیدترین راه ها را به شما معرفی کنیم .

تبلیغات بنری : می توانید یک یا چند وب سایت پر بازدید را انتخاب کرده و تبلیغات خود را به صورت بنر و انیمیشن برای نمایش در اختیار آن ها قرار دهید ، این نوع تبلیغات نیازمند پرداخت هزینه های بالایی خواهد بود .

تبلیغات کلیکی : هزینه این نوع از تبلیغات بر اساس تعداد کلیک های کاربران سایت ها بر روی بنر شما محاسبه می شود و بنر در چندین وب سایت نمایش داده خواد شد این روش تبلیغات توسط گوگل ارائه شده و در بسیاری از کشورها خود شرکت گوگل مجری آن خواهد بود . تبلیغات کلیکی مقرون به صرفه و باتوجه به انتخاب وب سایت های مناسب با نوع  فعالیت شما موثر خواهند بود .

تبلیغات متنی : تبلیغات متنی جلوه بصری نخواهد داشت و به صورت متن لینک دار در وب سایت ارائه می شوند برای این نوع تبلیغ باید به رتبه وب سایت ها در گوگل و همچنین محل نمایش تبلیغتان در وب سایت توجه داشته باشید و همچنین این نوع تبلیغ برای کسب نتایج موثر نیازمند تداوم خواهد بود .

تبلیغات در گوگل : یکی از کارآمد ترین و موثر ترین تبلیغات در بستر اینترنت تبلیغات در گوگل است .

تبلیغات در اپلیکیشن های موبایل : یکی از بهترین روش ها برای کسب و کارهای وابسته به اینترنت ، هرچه اپلیکیشن دارای کاربران بیشتر و از لحاظ نیازها و سن و سال نزدیک تر به فعالیت ها و خدمات شما داشته باشد موثر تر خواهد بود ، برای مثال بهتر است تبلیغ سایت فروشگاه اینترنتی خود را در اپلیکیشن های موبایل سایت های درج آگهی انجام دهید .


تبلیغات در شبکه های اجتماعی : شبکه های اجتماعی نیز با توجه به تعداد بسیار زیاد مخاطبان خود برای تبلیغات آنلاین موثر خواهند بود که البته این نوع تبلیغات نیز خود دارای چند زیر شاخه  است برای مثال شما می توانید در شبکه های اجتماعی صفحه ای اختصاصی داشته باشید و با دیگر صفحه ها به صورت تبادل لینک همکاری کنید و یا در پیج های پربازدید تبلیغات بنری داشته باشید و یا از طریق خود شبکه اصلی تبلیغات را انجام دهید .

رپورتاژ آگهی : خرید رپورتاژ آگهی به صورت کمپینی برای مثال رپورتاژ آگهی شما در کمپین سایت های خبری حوزه ای تی که کمپین فوق شامل 30 سایت برتر این حوزه خواهد بود . رپورتاژ آگهی شما با متن دلخواه و در زمان دلخواه شما انجام خواهد شد .

 تیزر تبلیغاتی : می توانید با ساخت فیلم های کوتاه و در اصطلاح تیزر در شبکه های ویدئویی نظیر یوتیوب تبلیغ کنید به این صورت که قبل از نمایش ویدئو ها به کاربران تیزر شما برایشان پخش خواهد شد . این روش نیز هزینه مناسب و تاثیر گذاری خوبی خواهد داشت .
ایمیل مارکتینگ : ایمیل مارکتینگ روشی کم هزینه و بسیار محبوب است ، اما برای کسب نتایج موثر باید از بانک مخاطبین فعال و به صورت هدفمند بهره ببرید .

سایت های تخفیف گروهی : فروش محصولات و خدمات توسط وب سایت های تخفیف گروهی روشی کم هزینه و دارای بازدهی مناسب است .

درج آگهی رایگان : می توانید آگهی های خود را به صورت رایگان و لینک دار در وب سایت های نیازمندی معتبر درج نمایید .

برای تبلیغات رایگان موثر همیشه سعی کنید در وب سایت های ساخت وبلاگ رایگان ، شبکه های اجتماعی و کمپین های فعال و مرتبط به فعالیت شرکت خود عضویت داشته و فعالیت کنید .