در طراحی سایت جریمه وب سایت و یا بعضی از صفحات آن خصوصا هنگامی که بدونه دانش لازم قصد بهبود رتبه سئو سایت را داشته باشید توسط موتورهای جستجو بخصوص

گوگل به شدت اتفاق می افتد . ابتدا باید بدانیم که چرا موتورهای جستجو دست به جریمه و یا بلاک موقت وب سایت ما می زنند و اینکه این جریمه های موقت تا چه اندازه به روند رشد سئو سایت ما لطمه خواهد زد .

موتورهای جستجو مختلف با بهرهمندی از الگوریتم ها و اصول خاص خود تلاش می کنند تا به کاربران بهترین و مفید ترین  وب سایت را در خصوص سرچ هایشان ارائه دهند ، برای این منظور باید هم از دیدگاه خود ، وب سایت شما را بپسندند و هم از دیدگاه یک کاربر .

وقتی موتورهای جستجوگر و در راس آنها موتور جستجو گوگل با الگوریتم های خود به دنبال یک وب سایت حرفه ای هستند علاوه بر تخصیص امتیاز به رعایت اصول کلی در طراحی سایت به کلید واژه های مرتبط با سرچ کاربران ، توضیحات مختص به موتورهای جستجو ، موضوع اصلی وب سایت و صفحات آن ، تگ های به کار رفته در طراحی سایت ، رعایت کلی اصول سئو وب سایت ، حجم ماژول ها و سرعت کلی وب سایت و بسیاری موضوع دیگر توجه می کنند .

اما به سه موضوع به صورت جداگانه و بدونه تغییر همیشه توجه ویژه ای دارند که اگر هرگونه تغییر غیره عادی مشاهده کنند به سرعت عمل کرده و وب سایت شما را در آن کلید واژه ها از نتایج جستجو حذف می کنند و یا آنقدر به صفحات پایین تر انتقال می دهند که عملا به حساب نمی آید . این تغییرات  و اصطلاحا بلاک شدن وب سایت ممکن است بسته به میزان تخلفات از چند ساعت تا چند ماه به طول بیانجامد .

در بین این سه موضوع مورد بحث مهمترین موضوع جذب بک لینک های بیش از حد و حتی از وب سایت ها و یا وبلاگهای غیر مرتبط است ، این مورد که بیشترین مورد تخلفات در میان وب سایت های ایرانی شناخته شده است با توجه به عدم آگاهی به مسائل بهینه سازی سایت رخ می دهد که سعی می شود با افزایش بی رویه بک لینک ها به صفحات سایت رتبه سئو سایت را بهبود بخشند ، این روش در ابتدا و تا قبل از بررسی موتورهای جستجو به خوبی عمل می کند و به سرعت نتایج مطلوبی حاصل خواهد شد ، اما این نتایج به دست آمده واقعی و ارزشمند نخواهند بود و پس از مدتی علاوه بر افت شدید وب سایت با جریمه از سوی موتورهای جستجو نیز روبه رو خواهید شد .

موضوع  بعدی موضوع کلیک های بی رویه توسط مدیران وب سایت ها برای افزایش بازدید کننده فیک به وب سایت است که این روش نیز اصلا توصیه نمی شود و به راحتی برای موتورهای جستجو قابل درک هستند ، حتی در بعضی از مواقع مدیریان وب سایت ها سعی می کنند با ای پی های مختلف  وارد وب سایت شوند تا به نوعی  موتورهای جستجو را منحرف کنند ، اما بدانید که تغییرات آی پی بدونه تغییر ای اس پی اصلی و همچنین مکان اصلی شما امری کاملا بیهوده تلقی خواهد شد .

و اما موضوع  سوم افزایش ماندگاری کاربران در وب سایت است ، یعنی هنگامی که کاربری وارد وب سایت می شود تا چند دقیقه یا ساعت تمایل دارد در وب سایت شما باقی بماند و از مطالب شما دیدن کند . اگر وب سایت شما با توجه به میزان کلیک روزانه و ورود کاربران واقعی ماندگاری بیشتری را نسبت به حد معمول نشان دهد قطعا این ماندگاری تخلف تلقی خواهد شد .

سند باکس گوگل ابزاری ارائه می دهد که متوجه شوید چه صفحاتی از وب سایت شما توسط موتورهای جستجوگر بلاک و از نتایج جستجو حذف شده است .

توجه داشته باشید که فرآیندهای بهینه سازی سایت و سئو یک امر کاملا حرفه ای و تخصصی محسوب می شود و برای رسیدن به بهترین نتایج باید علاوه بر صبر و تلاش از الگوریتم ها و حساسیت های موتورهای جستجو به خوبی مطلع باشید .

جریمه های پی در پی توسط موتورهای جستجو هر چند هم که جزئی و کوتاه مدت باشند آسیب های جبران ناپذیری  به وب سایت شما وارد خواهند کرد .