طراحی سایت پیش بینی مسابقات ورزشی تقریبا از سال 1986 در اروپا ظهور کرد و به سرعت سرتاسر جهان را فرا گرفت که در ابتدا به عنوان طراحی سایت پیش بینی فوتبال و یا طراحی سایت شرط بندی فوتبال شناخته می شد اما به دلیل استقبال و درآمد فرآوان برای افراد و صاحبان وب سایت ها رفته رفته همه رشته های ورزشی را در برگرفت ، حتی کار به جایی رسید که وب سایت ها برای ارائه مسابقات بیشتر به کاربران خود مسابقات دوستانه و یا سنین پایه رشته های ورزشی مختلف را به سیستم وب سایت اضافه نمودند .

ورزشها ، مسابقات و رویداد های ورزشی مختلف و سازگار با هر سلیقه ای همه روز در نقاط مختلف دنیا در حال برگزاری هستند ، تنوع رشته های ورزشی و هیجان این رشته ها همیشه افرادی را به سمت خود جذب می کند این به نوعی است که به جرات می توان گفت که همه افراد دنیا با توجه به تابعیت ، رنگ پوست ، فیزیک بدنی و ... حتما علاقه مند به یک رشته ورزشی خاص هستند .

طبق تحقیقات و آمار های منتشر شده از وب سایت های شرط بندی بیشتر پیشبینی های کاربران روی مسابقات مختلف فوتبال انجام می شود و رتبه های بعدی شرط بندی با توجه به سلایق مردم کشورهای مختلف با درصد کمی جا به جا می شوند مثلا در بعضی کشورها رشته ورزشی دومی که برای پیشبینی  توسط کاربران انتخاب می شود رشته بوکس و در بعضی کشورهای دیگر والیبال و یا بسکتبال هستند .

ابتدا توضیح مختصری در ارتباط با نحوه کارایی و امکانات پایه ای هر سایت پیشبینی ارائه می دهیم.

هر وب سایت شرط بندی بدونه توجه به رشته های مورد نظرش باید ابتدا بتواند کاربران را ثبت نام و محیطی شخصی با کنترل پنلی ساده و جذاب در اختیارشان قرار دهد ، به نوعی که کاربران پس از ورود به پنل کاربری بتوانند از طریق درگاهی امن و استفاده از اکسچنجرها اکانت خود را برای ثبت شرطها شارژ کنند و بعد بتوانند شرط بندی های خود را ثبت کرده و تمامی اطلاعات مربوط به تراکنش های مالی از قبیل دریافتی ها و پرداختی ها  و همچنین تمامی اطلاعات مربوط به شرط های خود چه شرط های باز و چه شرط های بسته شده را مشاهده کنند .

کاربران باید اجازه داشته باشند هر زمان که بخواهند قبل و یا هنگام برگزاری مسابقات  پول خود را از شرط های باز ، نقد کنند و یا مقداری از پول را باز پس بگیرند .

همچنین یکی از مهمترین امکانات طراحی سایت پیش بینی توانایی چت کردن شبانه روز کاربران با پشتیانی وب سایت برای برطرف کردن مشکل های سایت و همچنین سوالات ایجاد شده حین استفاده از وب سایت است .

سایت های پیشبینی باید بخشی اختصاصی برای شرط بندی های زنده را نیز برای کاربران فراهم آورند تا کاربر بتواند ضمن تماشای مسابقات به صورت آنلاین نتیجه و یا هر چیز دیگر را پیشبینی کند .

اما هر نوع طراحی پرتال یا وب سایت شرط بندی با توجه به نوع ورزشهای انتخابی برای شرط بندی فیلدهای مختلفی انتخاب می کند تا کاربران امکان ثبت و پیشبینی تمام لحظات و موقعیت های مختلف بازی و یا حتی عملکرد بازیکنان را دارا باشند .

در طراحی سایت پیش بینی مسابقات فوتبال کاربران می توانند بر روی تمامیه رویدادها و ثانیه های بازی شرط های خود را ثبت کنند ، برای مثال : کاربران می توانند از نیمه اول بازی ، تعداد گل هایش ، رخ داد هایش ، تعداد خطاها ، تعداد کرنرها ، آفساید ها ، پنالتی ها ، نتیجه دقیق ، بازیکنان به ثمر رساننده گل ها ، تعداد کارت های زرد و قرمز و ... ، تا پایان بازی ، نتیجه نهایی ، وقت های اضافی ، و شرط های دو شانسی و همچنین هندیکاپ ها یا شرطهای چند حالتی بهره ببرند .

شرطهای چند حالتی یا دو شانسی حالت هایی هستند که کاربران اجازه می دهند تا با کمترین ریسک بتوانند برنده باشند که تعیین و سیاست گذاری این نوع شرط ها به عهده مدیران و کارشناسان گرداننده وب سایت می باشد که هدف آن به نوعی پیروزی در بازارهای رقابتی وب سایت ها است .

وب سایت پیشبینی مسابقات ورزشی معمولا به چند روش با یکدیگر رقابت می کنند که عبارتند از :

ثبت نتایج و ارائه یک گزارش کامل پیش از هر مسابقه برای مثال : با بررسی بازی های گذشته هر تیم ، تعداد گل های دریافتی و زده تیم ، امتیازه کلی کسب شده تا قبل از بازی ، میانگین برد و باخت ها ، بازیکنان حاضر و غایب تیم ها ، شرایط آب و هوا ، محل برگزاری بازی وبسیاری عوامل دیگر را در اختیار کاربران قرار می دهند تا کاربران بتوانند پیش بینی  بهتری با توجه به این آمار و ارقام ها انجام دهند .

روش بعد ارائه ضرایب بهتر برای کاربران است که کارشناسان و تحلیگران وب سایت با توجه به همین آمار و ارقام و دانشی که دارند بیشترین ضریب ممکن را نسبت به سایت های رقیب برای کاربران خود ارائه دهند .

یکی دیگر از عوامل برتری وب سایت ها می تواند ارائه پنل کاربری ساده و قابل درک همراه با گرافیکی جذاب  باشد .

همچنین بعضی از وب سایت ها با توجه به نظر کارشناسانشان کاربران را برای ثبت شرط های چندگانه راهنمایی می کنند ، مثلا : با توجه به همه عوامل کارشناسان سه مسابقه را برای کاربران انتخاب میکنند که آنها همزمان روی نتیجه هر سه مسابقه شرط بندی انجام دهند و مبلغ بیشتری برنده شوند .

گام موثر بعدی در برتری یک وب سایت اسپانسری تیم های بزرگ و مطرح دنیا است تا هم از طریق محبوبیت  و صحبت با ستاره های تیم و هر از طریق تبلیغات اسپانسری دور زمین ها و یا پیراهن های مسابقه بازیکنان و همچنین برگزاری قرعه کشی و اهداء جوایز متنوع از دست ستاره های محبوب حس اطمینان و هیجان را به کاربران خود منتقل می کنند .

با توجه به هیجانات و پول های فراوانی که در سطح ورزش حرفه ای وجود دارد ، طبیعتا پیش بینی و شرط بندی با رقم های بالا باعث تحریک و ترویج افراد به شرط بندی و یا طراحی وب سایت پیش بینی مسابقات فوتبال یا مسابقات ورزشی دیگر می شود .

همچنین بعضی از وب سایت های مطرح اروپایی بخش های دیگری نظیر بازیهای کازینویی را نیز برای کاربران خود به وب سایت اضافه می کنند .

اما باید در نظر داشته باشید نگهداری از این وب سایت ها ساده نیست ، برای طراحی سایت پیش بینی مسابقات ورزشی و مدیریت آن نیاز به یک تیم آنالیز ورزشی حرفه ای ، تیم حسابداری ، آماری ، مهندسی و تیم پشتیبانی خواهید داشت و طبیعتا نیازمند هزینه  و مدیریت بی نقص خواهد بود .