طراحی سایت در سال 2016 به عنوان برترین متد بازاریابی اینترنتی در دنیا معرفی شده است و بر همین اساس متدهای جدیدی برای طراحی سایت حرفه ای

با توجه به توسعه امکانات مرورگر ها و همچنین نحوه ی ورود کاربران به وب سایت به وجود آمد. البته پیشتر نیز از این نوع طراحی سایت ها استفاده می شد اما با پیشرفت تکنولوژی و افزایش استفاده کاربران از پلت فرم های مختلف نظیر : تبلت و موبایل نحوه طراحی وب سایت ها نیز تغییرات چشمگیری داشته است .

طراحی وب سایت با رعایت اصول روز دنیا باعث افزایش جذب کاربران و بازاریابی آنلاین می شود و همچنین جذابیت وب سایت را که یکی از مهمترین عوامل متقاعد نمودن کاربران است چندین برابر خواهد کرد .

طراحی سایت ریسپانسیو

قابلیت نمایش درست وب سایت در انواع پلت فرم ها طراحی سایت واکنش گرا یا ریسپانسیو می نامند ، با توجه به این که طبق تحقیقات به عمل آمده از موتورهای جستجوگر متوجه شده اند که بیش از نیمی از کاربران وب سایت ها از طریق موبایل و یا تبلت خود به وب گردی می پردازند .

ریسپانسیو ویا وانکش گرا بودن باعث می شود که وب سایت با توجه به پلت فرم مورد استفاده کاربر تغییر کند ، برای مثال : وب سایت را مطابق با سایز صفحه نمایش موبایل کاربر نمایش می دهد و دیگر نیازی به زوم و اسکرول کردن سایت برای بهتر دیدن صفحات سایت نیست .

طراحی سایت ریسپانسیو از دید موتورهای جستجو به خصوص گوگل بسیار حائز اهمیت است زیرا از دید موتورهای جستجو سهولت استفاده کاربران از وب سایت یک عامل مهم به شمار می رود .

این نوع طراحی سایت چند سالی است باب شده و تقریبا طراحی سایت استاتیک را به کل منسوخ کرده است .

طراحی سایت تفسیری

با استفاده از ایده ها ، تصاویر ناب و خلاقیت های گرافیکی برای شرح یک روند کامل کاری به صورت داستان های مصور در طراحی وب سایت .

برای مثال : می توان با استفاده از تصاویر گرافیکی از ابتدای وب سایت تا انتهای وب سایت روند تولید یک محصول در کارخانه را به نمایش گذاشت یعنی از بالای سایت طراحی با استفاده از عکس ها و المان های گرافیکی نحوه تهیه مواد اولیه را به تصویر می کشد و همینطور که وب سایت به سمت فوتر سایت اسکرول می خورد مواد اولیه وارد دستگاه های مخصوص و بعد محصول تولید می شود ، محصول بسته بندی می شود و در پایان شکل محصول آماده را مشاهده خواهید کرد .

طراحی سایت های تفسیری به دلیل پیچیدگی های خاص خود در زمره طراحی سایت حرفه ای قرار می گیرد و باید برای این نوع طراحی ها قالب های اختصاصی ساخته شوند .

طراحی سایت تخت

طراحی سایت فلت که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد بر اساس یک طراحی دوبعدی در طیف های رنگی شکیل و جذاب انجام می شوند .

این طراحی های به دلیل استفاده از طیف های رنگی زیاد بسیار مورد توجه طراحان وب سایت و همچنین شرکت های طراحی قالب سایت مطرح دنیا قرار دارند .

معمولا اکثر سایت های موجود در فضای نت در حال حاضر از این نوع متد بهره مند شده اند و امکان ساخت قالب های اختصاصی با بهرگیری از این نوع متد وجود دارد .

طراحی سایت یک صفحه ای

طراحی در یک صفحه انجام می شود و تمامی اطلاعات در همان تک صفحه ذکر خواهد شد .

این کار کاربران را در یک صفحه متمرکز می کند و در حقیقت bounce rate سایت را افزایش می دهد .

اما امروزه با لینک دهی به صفحه اصلی سایت کاربران را در همان صفحه اول متمرکز می کنند ولی ممکن است سایت هزارن صفحه دیگر نیز داشته باشد .