alexa سایتی است که دیگر وب سایت ها را بر اساس تعداد بازدیدشان و مدت زمان بهره بری از سایت رتبه بندی می کند . درالکسا هرچه رتبه سایت پایین تر باشد

سایت رنک بالاتری را دریافت خواهد کرد و همچنین رتبه بندی خود را برا اساس بازدید در تمامی کشورها انجام می دهد و رتبه یک وب سایت را در هر کشور جداگانه اعلام می نماید . در سایت الکسا همچنین بخشی وجود دارد که به معرفی 500 وب سایت برتر هر کشور می پردازد و بودن در این لیست به معنای تعداد بازدید کننده بالای وب سایت می باشد . در حقیقت در صورتی که سایتی با رتبه الکسای کشوری زیر 500 داشته باشید می توانید کسب و کار قوی در اینترنت راه اندازی نمایید.

معمولا سایت هایی جزو رتبه های برتر می باشند که خدماتی را به صورت رایگان ارائه می نمایند پس ارائه خدمات رایگان به کاربران به عنوان یک عامل عمده برای جذب بازدید کننده بیشتر مد نظر است .

سایت های انتشار اخبار : سایت خبری که بعد از طراحی سایت خود با انتشار روزانه و لحظه به لحظه ای اخبار می پردازند .

سایت های تعبیر خواب رایگان : سایت هایی هستند که با تعابیر خواب و انتشار فال های مختلف افراد زیادی را روزانه به خود جذب می کنند .

ساخت وبلاگ : سایت هایی که امکان ساخت وبلاگ را به شما می دهند که  البته بعضی ها امکان ست کردن دامنه های دیگر را نیز به شما می دهند که به  نوعی طراحی سایت محصوب می شوند .

سایت های شبکه های اجتماعی : کاربران می توانند با عضویت در این شبکه ها به تبادل اطلاعات و حتی فایل های شخصی خود بپردازند .

طراحی سایت آگهی : سایت های ثبت آگهی رایگان که فضایی را نیز جهت آپلود عکس ها و فایل مربوطه در اختیار کاربران قرار می دهند .

طراحی سایت های دانلود : سایت هایی هستند که با بهره گیری از سرور های قوی همیشه فایل های مورد نیاز کاربران را برای دانلود در اختیارشان قرار می دهند .

همان طور که می بینید الکسا بیشتر فعالیت خود را صرفا روی بازدید کننده و ورودی کاربران به وب سایت ها قرار داده است و رنکینگ خود را نیز بر همین اساس رتبه بندی می کند .

یعنی رتبه الکسا به معنی رتبه بالا در نتایج جستجو گوگل و یا دیگر موتور های جستوجو نیست و  صرفا سایتی که رنک بهتری دراکسا دارد سئو سایت موفقی نخواهد داشت ، زیرا الکسا فقط بر بازدید تاکید دارد اما موتورهای جستجو برای سئو سایت از الگوریتم های بسیار پیشرفته ای بهره می برند .

البته در گذشته اکسا و پیج رنک ها مهم بوده اند اما الان تقریبا از دور خارج شده به شمار می روند .