فرهنگ و هنر در همه جوامع جایگاه ویژه ای دارند ، اما با توجه به هزینه  و زمان بر بودن پیاده سازی این نوع فعالیت ها در سطوح فرهنگی مختلف نمی توان

آن را به صورت قابل قبول اجرا و فرهنگ سازی نمود اما طراحی پرتال فرهنگی می توانند تمام سطوح و نقاط  یک کشور را در بر بگیرد . پرتال های فرهنگی همانند نامشان اهداف فرهنگی را دنبال می کنند و خب طبیعتا میتوانند در تمامی حوزه های هنر و فرهنگ فعالیت کنند و یا به اختصاری روی بخشی از آن تمرکز داشته باشند .

این پرتال ها معمولا با توجه به نوع مخاطبینشان پرتال های پربار تر و غنی تری هستند ، مخاطبین فرهنگ و هنر در تمامی جوامع معمولا افرادی تحصیل کرده ، اهل مطالعه و دقیقی هستند و طبیعتا درک درستی از هنر و فرهنگ  دارند .

در طراحی پرتال ها باید به اهداف پرتال و کاربرانشان توجه ویژه ای داشت درغیر اینصورت قطعا طراحی پرتال نمی تواند موفق باشد ، برای یک پرتال با حسو حال علم ، فرهنگ و هنر باید فضای طراحی پرتال ، رنگ های به کار رفته و حتی عکس هایی که از آن استفاده می شود به نوعی انتخاب شوند که کاملا حسه یک محیط فرهنگی و هنری را القاع کنند .

در طراحی پورتال هنری باید دسته بندی ها به درستی و قابل فهم باشند و اگر فعالیت پرتال پیرامون یک موضوع خاص است باید با طبقه بندی و سطوحی خاص ارائه گردند تا مخاطبان بتوانند به درستی از مطالب بهره مند شوند .

طراحی پرتال هنری باید به گونه ای باشند که پرتال فقط به هنرهای مورد نظر و بست دادن آنها بپردازد اینگونه پرتال ها نباید از تبلیغات استفاده کنند و فضا باید کاملا هنری و الهام بخش باشد .

همچنین برای همراهی مداوم و ترویج فرهنگ و هنر معمولا این پرتال ها با طراحی اپلیکیشن موبایل امکانات پرتال خود در قالب گوشی های هوشمند نیز به کاربران ارائه می دهند .

معمولا چنین پرتال هایی نیاز به سئو ندارند و مخاطبان آن دستچین شده و واقعی هستند اما اگر هدف به راه اندازی یک محفل فرهنگی بزرگ و یا چیز دیگری باشد می توان از سئو سایت بهره برد .