این روزها دیگر کمتر به افرادی بر می خورید گوشی موبایل هوشمند نداشته باشند و یا حتی با گوشی موبایل خود به اینترنت متصل نباشند ، همه این افراد بسته به

نیاز های خود و فعالیت هایی که با موبایل خود در طی روز به آن می پردازند اپلیکیشن هایی را برای خود برگزیده و نصب می  کنند ، تا همیشه  و در همه حال بتوانند به کارهای خود رسیدگی کنند . در طراحی موبایل اپلیکیشن

این امکان وجود دارد که طراحی موبایل اپلیکیشن به صورتی انجام شود که اپلیکیشن به صورت غیر آنلاین و یا آنلاین کار کند ، طبیعتا انتخاب این حالت به عهده طراح اپلیکیشن است که بر اساس نیاز و اهدافی که موبایل اپلیکیشن دنبال می کند این تصمیم اتخاذ خواهد شد .

معمولا اپلکیشن های آنلاین حرفه ای ترند و درزمره طراحی اپلیکیشن موبایل حرفه ای قرار می گیرند ، این نوع اپ ها اهداف پیچیده تری را دنبال می  کنند و قطعا برای خواندن و بررسی اطلاعاتشان به سرو و یا یک سایت متصل می شوند .

طراحی اپلیکیشن موبایل برای سایت را باید از زمان طراحی سایت و با توجه به اهداف در زمان طراحی وب سایت مورد بررسی قرار داد ، وجود یک اپلیکیشن موبایل قطعا به پیشبرد اهداف سایت کمک شایانی خواهد کرد ، و حتی در زمینه سئو سایت نیز می تواند بسیار موثر باشد .

با توجه به اینکه بیش از نیمی از بازار گوشی های دنیا را سیستم عامل اندروید در دست دارند و این امر نیز در داخل کشور صادق است ، تمامی کمپانی های طراحی اپلیکیشن موبایل در دنیا ابتدا نسخه اندروید اپلیکیشن موبایل  را ارائه می دهند .

البته مطمعنا اپلیکیشنی موفق است که هر دو نسخه اپلیکیشن یعنی اندروید و ای او اس را دارا باشد ، اما باز هم اکثر اپلیکیشن های مطرح دست به طراحی اپلیکیشن موبایل ویندوزی و یا حتی جاوا هم می زنند که بیشتر می توان آن را به عنوان حفظ کلاس کاری معرفی نمود .

طراحی اپلیکیشن اندروید به چند روش انجام می شود که در زمان طراحی اپلیکیشن در رابطه با آن تصمیم گیری خواهد شد .

طراحی اپلیکیشن اندروید که فقط به صورت لوکال و به نوعی به عنوان یک طراحی موبایل کاتالوگ معروف است معمولا با ترکیبی از زبان های جاوا ، سی اس اس و اچ تی ام ال صورت می پذیرد و پس از انجام عملیات پک به فایل نصبی اندروید با فرمت ای پی کا تبدیل می شوند و قابل نصب و اجرا بر روی دستگا های اندرویدی می باشند .

روش دیگر در طراحی اپلیکیشن موبایل اندروید استفاده مستقیم از زبان برنامه نویس اندروید است که امکان ساخت اپلیکیشن موبایل حرفه ای را پدید می آورد و نیز در مقایسه با روش های قبل کاربردی تر است .

چندین روش دیگر و نیز استفاده از تم های آماده نیز برای طراحی اپلیکیشن موبایل وجود دارد .

معمولا اپلیکیشن های موبایلی که طراحی می شوند دارای سیستم مدیریت محتوا نیستند و آپدیت های آنها دیر تر و فقط توسط برنامه نویس آن ارائه می شود ، اپلیکیشن های موبایلی که دارای سیستم مدیریت محتوا هستند اپلیکیشن های موبایل حرفه ای محسوب می شوند و آپدیت آن به صورت مستمر و توسط ادمین اپلیکیشن نیز قابل انجام است .