از آنجایی که کار طراحی سایت در دنیا یک امر تخصصی و حرفه ای تلقی می گردد و برای طراحی وب سایت نیاز به دانش علمی و عملی مرتبط از قبیل : گرافیک و دانش

چیدمان رنگ ها ، زبان های برنامه نویسی ، آشنایی به اصول مورد توجه به موتورهای جستوجو ، علم سئو سایت ، ماژول نویسی و ... است ، عملا طراحی سایت رایگان وجود نخواهد داشت .

طراحی سایت رایگان در دنیا به عنوان یک سایت نمی پذیرند و یک سایتی که به صورت رایگان طراحی می شود دقیقا همان وبلاگ است که تمامی خدمات آن از دامنه و هاست تا انتخاب قالب به صورت رایگان و توسط شرکت های ساخت وبلاگ ارائه می شوند .

اما بعضی از شرکت ها وجود دارند که با ارائه یک سیستم سایت ساز که دقیقا مشابه همان سیستم های مدیریت وبلاگ هاست به شما وعده طراحی سایت رایگان یا ارزان را می دهند .

مشکل اینجاست که تفاوت بین سایت های طراحی شده رایگان این شرکت ها با وبلاگ های ساده بسیار اندک هستند .

برای مثال : به جای طراحی چند قالب کلی و ارائه آنها به کاربرانشان ، صدها قالب آماده رایگان را در سیستم خود جا می دهند تا مشتری فقط با دیدن نوع قالب قانع شود .

و یا بجای اینکه دامنه سایت شما را زیر دامنه خود قرار دهند پسوند خود را از دامنه اصلی حذف می کنند .

این تفاوت باز هم فقط در صورتی انجام می پذیرند که شرکت طراحی سایت رایگان واقعی و دارای یک سیستم سایت ساز باشد .

پس قطعا طراحی سایت رایگان یک طراحی سایت حرفه ای و کامل نیست و نمی توان روی آن به عنوان یک سایت کامل حساب باز کرد ، اما اگر قصد پرداخت هزینه برای طراحی سایت را ندارید بهترین کار ساخت یک وبلاگ با استفاده از شرکت های ساخت وبلاگ معتبر است .