استفاده از بک لینک ها در طراحی سایت زمانی امری ضروری بود و برای سئو سایت باید تعداد زیادی بک لینک ساخته می شد البته استفاده از بک لینک ها زمانی مطرح بود که گوگل

با توجه به لینک های ورودی به یک سایت و ارزش گذاری این لینک ها پیچ رنک سایت را بالا می برد . لینک ها در طراحی پرتال به دو دسته اصلی تقسیم می شوند . البته هر دسته به مرور زمان تعمیم یافت و خود دارای زیر شاخه شد .

کلا فرآیند لینک گذاری برای صفحات به جز بخش ارتباطات صفحات و یا ادرس پذیری صفحات سایت را می توان عملیاتی برای سئو سایت نامید .

از این رو گوگل در وب مستر خود برای لینک ها دو دسته بندی لینک های ورودی و لینک های داخلی را تعریف کرده است .

لینک های ورودی که اغلب بک لینک هایی هستند که توسط مدیران سایت ها ایجاد می شوند و تنها دلیل آن هم سئو وب سایت است .

لینک های ورودی امروزه به چند روش تهیه می شوند :

ساختن وبلاگ :

 مدیریان سایت ها برای بهبود فرآیند سئو وب سایت خود و از همان زمان طراحی سایت شروع به ساختن وبلاگ و نشر مطالب در آن ها می کنند تا در زمان مناسب بتوانند از آن ها به عنوان سایت های لینک دهنده استفاده کنند .

خرید لینک :

 در زمانی که پیچ رنک ارزش به سزایی داشت بعضی از مدیران سایت ها از سایت هایی که دارای پیچ رنک بالایی بودند لینک خریداری می کردند مثلا در ازای پرداخت وجهی به آن سایت یک لینک از آن سایت برای سایت خود دریافت می کردند.

تبادل لینک :

وقتی یک شخص مدیر چند سایت می شد برای بهبود سئو سایت ها از هریک از سایتها به سایت های دیگر لینک ارسال می کرد و یا مدیران وب سایت ها با مذاکره با یکدیگراین کار را انجام می دادند .

ثبت نام :

این روش که به عنوان جدیدترین روش و پس از طراحی سایت آگهی رایگان و یا طراحی وب سایت نیازمندی ها به وجود آمد به این صورت عمل می کند که شما با ثبت نام سایت و کسب و کار خود در این سایت ها می توانید از آنها اگهی لینک دار بگیرید و لینک سایت خود را در آنها وارد نمایید .

البته توجه داشته باشید چنین بک لینک هایی ارزش خاصی برای گوگل ندارند زیرا سایت های فروش لینک و یا سایت های آگهی ، تخصصی نیستند ، یعنی مطالب درون آنها متنوع است و صرفا همانند سایت شما یکپارچه و در حوزه فعالیت به خصوصی نیستند ، پس گوگل آنها را به عنوان لینک های نا مرتبط شناسایی کرده و ارزشی برای آنها قائل نمی شود . ممکن شما برای مدتی از این روش ها راضی باشید و این عمر به دلیل افزایش تعداد بازدید از سایت شماست  به خصوص در سایت های درج آگهی که مثلا هزار نفر در روز آگهی استخدامی شما را درسایتی می بینند و با لینک وارد شده وارده سایت شما می شوند اما پس از مدتی که اگهی شما لغو و یا دیگر دیده نشد با افت بازدید شدید مواجه می شوید که این خود از دید موتور های جستجو یک تخلف است . قطعا هم جریمه خواهید شد .

اما در روش ساخت وبلاگ شما میتوانید با ایجاد مطالب مرتبط لینک های مرتبط وارد سایت خود کنید .

 

لینک های داخلی :

لینک های داخلی در فرآیند سئو و بهینه سازی سایت بسیار موثر و کارآمد هستند اما در مورد آنها باید کمال دقت را به خرج برد زیرا با یک اشتباه از این فرصت اصلی بی بهره می مانید .

اختصار :

لینک ها باید کوتاه و به اختصار نوشته شوند و از نوشتن لینک های بلند و بی استفاده پرهیز شود .

عنواین :

معمولا سی ام اس ها در حالت پیشفرض از تایتل ها یا عنوان مقالات برای لینک صفحه استفاده میکنند پس اگر از تنضیمات آنها اطلاع ندارید عنوان مطالب خود را از عناوین مهم و کاربردی سایت خود انتخاب کنید .

تجمع لینک ها :

به یاد داشته باشید که شما در فرایند سئو به دنبال ایندکس شدن کلید واژه مد نظر خود و ارتقاء رتبه سایتتان در زمان سرچ شدن کلید واژه مربوط در موتورهای جستجو هستید پس باید با ارسال دقیق و متمرکز کردن لینک ها در صفحه مربوط به کلید واژه مورد نظر به موتور جستجو بفهمانید که صفحه فوق برای شما ارزشمند است .