در طراحی وب سایت باید یک سری از حداقل ویژگی هایی را داشته باشد تا از دید کاربران و مشتریان شما تایید شده به نظر بیاید . این ویژگی ها باید در زمان طراحی سایت

مشخص شده و به مشتری ارائه شود . اولا توجه داشته باشید که وب سایت شما شخصیت شما در دنیای مجازی را به تصویر می کشد پس از رنگ ها و افکت های شکیل استفاده کنید ، انتخاب رنگ ها خصوصا در طراحی سایت حرفه ای بسیار مورد بررسی قرار می گیرد .

وب سایت باید شرح کاملی از نوع فعالیت ها یا محصولات شما ارائه دهد ، عکس ها باید با کیفت مناسب و با بک گراند خاص خود انتخاب شوند .

همچنین باید تصاویر قابلیت بزرگنمایی بیشتر را داشته باشند تا مشتری بتواند کالا یا شئ مورد نظر را به درستی بررسی کنند این موضوع به عنوان مطرح ترین ویژگی در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی اعلام شده است .

تک تک ویژگی ها و فیلد های محصول را باید با جزئیات کامل به تصویر بکشید .

تمامی پرسش هایی که ممکن است به ذهن کاربران برسد و یا ابهاماتی که موجب آزرده خاطر شدن مشتریان می شود باید به درستی شرح و راه حل مقابله با آن آموزش داده شود .

صفحه معمولی به نام تماس با ما یا ارتباط با ما باید به صورت جداگانه ساخته شود و تمام راه های ارتباطی از قبیل آدرس ، تلفن ، ایمیل و ... در آن درج شود .

صفحه دیگری نیز با عنوان درباره ما باید ساخته شود و اطلاعات مربوط به سال تاسیس ، شرح فعالیت ها ، گواهی نامه ها و عناوین بدست آمده توسط شرکت نیز در آن درج شود .

باید منوهای سایت واضح و کاملا در دید باشند ( بهترین بخش بالای سایت و در هدر سایت می باشد ) ، منوها باید دارای دسته بندی مناسب و قابل فهم با توجه به نوع خدمات شما باشند و به اختصار در مورد هر یک از خدمات یا کالا ها باید صفحه ای وجود داشته باشد و شرح کاملا دقیقی از آن ها ارائه شود .

 

به دلیل پیشرفت تکنولوژی دیگر نباید از کاربران انتظار داشت که فقط با دسکتاپ یا کامپیوتر های شخصی وارد وب سایت شما شوند به همین منظور باید با طراحی سایت ریسپانسیو شرایطی را فراهم آورید که تمام دستگاه ها بتوانند سایت شما را بی عیب و نقص به نمایش بگذارند و همچنین برای حضور همیشگی و حتی آفلاین سایت شما در کنار کاربرانتان باید با طراحی اپلیکیشن موبایل این حضور را برای مشتریان خود ملموس تر کنید .