در طراحی پرتال حرفه ای باید ویژگی هایی در نظر گرفته شود .

10 ویژگی که موجب وجه تمایز پرتال های پر بیننده نسبت به پرتال های معمولی

شده است در دنیا معرفی شده که به این ویژگی ها اشاره خواهیم کرد .

زیبایی بصری : آمار های منتشر شده توسط موتور های جستجو گر نشان می دهد که پورتال هایی که از نظر طراحی گرافیکی دارای المان های خاص خود هستند و از ترکیب رنگ ها و تصاویر به درستی استفاده نمودند مخاطبان بیشتری را جذب کرده اند .

به روز بودن : در بین پورتال ها آن دسته پرتال هایی که پس از طراحی پرتال به روز بودند و هر روز برای مخاطبان خود حرفی برای گفتن داشتند همه روزه مخاطبان خود را مجبور به بازدید از سایت خود کرده اند .

توجه داشته  باشید هر پرتال بسته به نوع فعالیت خود باید به روز باشد مثلا : یک طراحی پرتال خبری باید هر روز اخبار تازه ای به کاربران ارائه دهد .

در دسترس بودن : آن دسته از پرتال هایی که از سرور های قدرتمند بهره می برند و بدونه وقفه به کاربران خود سرویس ارائه می دهند همیشه محبوب و مورد توجه اند .

ساده بودن : پورتال هایی که دارای رابط کاربری آسان و ساده ای هستند و کاربران را دچار سردرگمی نمی کنند ، بسیار کاربر پسند هستند .

سئو پرتال : سئو همیشه باعث دیده شدن یک سایت یا پرتال می شود . وقتی یک کلید واژه توسط کاربران در موتورهای جستجو گر سرچ می شود ، طبیعتا کاربران نتایج اول جستجو را کلیک و مشاهده می کنند .

گستردگی مطالب : جمع آوری و نمایش مطالب مختلف بر اساس تمام صلیقه ها باعث محبوبیت یک پورتال می شود .

فونت نوشته ها : فونت متن های منتشر شده از دو جهت مورد بررسی قرار گرفته .

فونت باید خوانا و از فونت های معمول که به صورت پیش فرض بر روی دستگاه های مختلف نصب می شود انتخاب شود .

فونت باید دارای اندازه و رنگ مناسب باشد .

عکس بک گراند : بک گراند باید ضمن اینکه شکیل و تدایی کننده نوع فعالیت پرتال باشد بسیار رسمی و قابل درک برای کاربران بوده و از رنگ های زننده در آن استفاده نشده باشد .

رنگ لینک ها : رنگ لینک های درون نوشته های یک پرتال نباید به گونه ای باشد که کاربران را تحت تاثیر قرار دهد و ذهن آنان را منحرف کند .

حجم مطالب : حجم مطالب باید طوری باشد که کاربران با صرف کمترین زمان به اصل ماجرا پی ببرند ، نه آنقدر بلند باشد که کاربران را خسته کند و نه آنقدر کوتاه که بی اهمیت جلوه کند .