معمولا سایت های کوچک و متوسط از سرویس های هاست اشتراکی استفاده می کنند که به آن virtual hosting گفته می شود که از نظر هزینه برای اینگونه وب سایت ها کاملا

مقرون به صرفه است . اما سایت های پربازدید و بزرگتر که نیاز به ارائه سرویس های پایداردارند ، نمی توانند از هاست های اشتراکی استفاده کنند زیرا درهاست های اشتراکی چند سایت را بر روی یک سرور قرار می دهند که حجم ترافیک چند سایت به صورت هم زمان کل فعالیت سرور را مختل می کند .

هاستینگ اشتراکی در طراحی وب سایت مهمترین ترین ویژگی این نوع هاستینگ قیمت مناسب آن است این نوع هاست ها با سرویس های گوناگونی ارائه می شوند که قیمت هر سرویس بسته به فضا ، آدرس های پست الکترونیکی و پهنای باندی که در اختیار مشتریان می گذارند متغییر است .

سرور اختصاصی در طراحی سایت

سرورهای اختصاصی هزینه های بالایی دارند اما مزایا و ویژگی هایی را در اختیار مشتریان قرارمی دهند که به نوعی ارزش پرداخت چنین هزینه هایی را دارند .

مهمترین ویژگی سرور اختصاصی این است که سایت شما تنها سایت موجود بر روی سرور خواهد بود و شما آی پی خاص و منحصر به فرد خود راخواهید داشت .

چون تنها پورتال روی سرور پرتال شماست پس سرور فقط در خواست هایی را پاسخ می دهد که به سایت شما ارسال می شود و این امر باعث افزایش سرعت پاسخ گویی سرور و جلوگیری از تایم اوت می شود .