هدف اصلی از طراحی سایت آگهی یا نیازمندی درج آگهی توسط عموم افراد است. آگهی های درج شده می توانند رایگان و یا در ازای دریافت مبلغی به نمایش گذاشته شوند، همچنین این آگهیها می­توانند مربوط به خرید، فروش، اجاره و یا متعلق به آموزش، خدمات، تولید و بسیاری دسته­ بندی دیگر باشند.

این که طراحی وب سایت نیازمندی به چه منظور و اهدافی انجام می­شود و چگونه قصد درآمدزایی دارد کاملا بستگی به استراتژی تعریف شده برای مدیریت و بهره­برداری از وب سایت دارد، هرچند گاها عواملی هستند که می­ توانند در این تصمیم­ گیری­ها نقش به سزایی ایفا کنند. برای مثال: ممکن است در یک کشور نیاز مردم به خرید و فروش کالاهای دست دوم بسیار فرارتر از نیاز آنها به خدمات باشد و این مسئله کاملا در نوع طراحی سایت آگهی نامه ­­های کشور نمود خواهد کرد به طوری که کاملا قابل مشاهده است که اکثر وب سایت­ های اگهی کشور به خرید و فروش کالاهای دست دوم پرداخته­اند.

معمولا در اکثر وب سایت آگهی سعی می­ کنند منطقه جغرافیایی وسیعی مثل کشور یا استان را در انواع مشاغل و کالاها تحت پوشش قرار بدهند و بعضا در اکثر دسته بندی­ های انجام شده به هر شخص که احراز هویتش با کدملی یا شماره تلفن همراه انجام می­شود اجازه می­دهند برای تعداد محدودی آگهی رایگان ثبت کنند. طراحی وب سایت ثبت آگهی رایگان تبدیل به یک معامله دو سر برد شده به این ترتیب که افراد مختلف بدونه پرداخت هزینه موفق به انتشار و نمایش آگهی خود می­شوند و وب سایت نیز از نظر محتوای آگهی پربارتر و در کلیدواژه­ های مختلف با توجه به آمار بالای انتشار شانس بیشتری برای دستیابی به نتایج بهتر جستجو پیدا می­کند.

طراحی وب سایت تبلیغاتی باید از نظر ویژگی­های ظاهری و رابط کاربری جذاب و قابل درک سریع برای مخاطب باشد. رنگ­ها باید به گونه­ای انتخاب شوند که باعث ایجاد حس آرامش و اعتماد در مخاطب باشند، این مسئله زمانی خودنمایی می­کند که کاربر برای مثال قصد خرید خودرو کارکرده دارد و ممکن ساعت­ها میان آگهی­ های کوتاه، بلند و وسوسه کنند سایت به جستجو بپردازد.

اهمیت رابط کاربری ساده و جذاب نیز غیر قابل انکار است، طبیعتا کاربران بیشتر به سایت­ هایی علاقه نشان می­دهند که به ساده ترین حالت ممکن با چند کلیلک بتوانند آگهی خود را ثبت و یا به سرعت به نتیجه مورد نظر خود برسند. در همین راستا نیز این گونه وب سایت از قابلیت جستجو و کلمات کلیدی قدرتمندی برخوردار هستند تا اگر کاربری موفق به یافتن فلید مورد نظر خود در دسته­ بندی­ های گسترده سایت نشد با امکان استفاده از جستجو پیشرفته سایت به سرعت به فلید مورد نظر دسترسی پیدا کند.

در زمان طراحی سایت نیازمندی باید به انتخاب و دسته بندی درست منطقه ­ای و همچنین کالایی و خدماتی توجه ویژه بشود به نحوی که کاربران علاوه بر دسترسی قابل درک به دسته بندی مورد نظر با تعدادی آگهی غیر مرتبط نیز برخورد نکنند.

از آنجایی که آگهی­ های ثبت شده مهم ترین محتوای سایت­های آگهی است باید به نحوه ثبت و کنترل این آگهی ­ها به دقت نظارت بشه که آگهی­ های نهایی که در وضعیت انتشار سایت قرار می­گیرند از نظر صحت و ارزش­ گذاری برای کاربران قابل قبول باشند که درغیر اینصورت هرگز وب سایت آگهی به عنوان یه مرجع مطمئن شناخته نخواهد شد.

معرفی و شناخت یک وب سایت آگهی در میان افراد و اقشار مختلف جامعه به عنوان یک مرجع کامل، مفید و قابل استناد، پلن درآمدی جدیدی نیز برای سایت فراهم می­کند، وب سایتی که به عنوان مرجع مطمئن آگهی شناخته شده باشد به راحتی می­تواند از طریق درج آگهی­ های مدت دار به همراه امکان ثبت لینک و یا تبلیغات بنری و کلیکی کسب درآمد کند.

امکانات طراحی سایت تبلیغاتی چیست؟

تعریف گروه اصلی نیازمندیها و آگهی ها و تبلیغات

تعریف گروه فرعی نیازمندیها و آگهی ها و تبلیغات

دارا بودن خبرنامه و امکان عضویت آسان

مشاهده، کنترل، تایید، حذف آگهی­ ها قبل از نمایش در سایت

امکان مارک و بولد کردن آگهی­ ها به صورت آگهی ویژه

امکان طراحی بهینه سایت برای موتو­های جستجو

روشهای پرداخت مختلف و قابل دسترسی

قابلیت تایید فیش­های پرداختی بانکی

مشاهده تراکنش­ها، تکرار تراکنش ­ها ولیست کامل تراکنش­ها

امکان افزودن کد تخفیف برای مشتریان خاص

امکان ورود اخبار سایت و اطلاع رسانی به مشتریان

به روز رسانی خودکار

مدیریت تبلیغات و روز شمار بنرها

در طراحی وب سایت آگهی برای دستیابی به سئو مناسب قطعا باید از یک تیم سئو حرفه­ ای بهره برد این امر از این جهت حائز اهمیت است که وب سایت­های آگهی از کلمات کلیدی گسترده­ ای بهر می­برند و عموما مطالب آنها بیشتر حول محور آگهی ­هایی است که توسط افراد مختلف و با نگارش­­های مختلف ثبت شده­ اند.

چگونه یک سایت نیازمندی موفق داشته باشیم؟

در فیلد آگهی یا نیازمندی فقط یک طراحی سایت حرفه ­ای، دقیق، ساده و سریع که از سئو مناسبی برخوردار باشد موفق خواهد شد و امکان کسب درآمد گسترده را پدید می­آورد. طراحی سایت رابین با چندین نمونه طراحی سایت نیازمندی امکان ارائه بهترین مشاوره و خدمات در این زمینه را پدید آورده است.