از دیدگاه معمولی و سطحی نمی توان فرقی بین این دو قائل شد و می توان گفت وب سایت و وبلاگ هر دو  صفحاتی مجازی بر روی بستر اینترنت هستند

، اما در اصل اینطور نیست .

وبلاگ ها صفحاتی ساده تر و با قالب های عمومی اند که معمولا از آنها  برای ثبت اطلاعات  و خاطرات  شخصی  و یا تبادل نظرات  در مورد موضوعات مورد نظر نویسنده با کاربران  وبلاگ استفاده می شود .

وبلاگ ها از نظر هزینه برای نویسندگان خود هیچگونه بار مالی در بر ندارند و تمام هزینه حتی هزینه هاست و دامنه رایگان است ولی باید توجه داشت که نویسندگان  وبلاگ ها اجازه دسترسی به هاست یا سرور خود را ندارند و دامنه های رایگانی که برای آنها ثبت می شود پسوند شرکتی که خدمات وبلاگ نویسی را در اختیار نویسنده می گذارد را یدک می کشند .

در وبلاگ ها قابلیت دسته بندی کلی و منو سازی وجود ندارد و مطالب وبلاگ بر اساس تاریخ انتشار آنها به نمایش در می آیند که باعث سردگمی کاربران وبلاگ ها می شود .

چون وبلاگ ها قالب هایی ساده دارند عموما زمان زیادی برای طراحی آنها صرف نمی شود و در عرض چند ساعت می توان وبلاگی در خور توجه طراحی نمود .

اما وب سایت ها صفحاتی پیچیده تر و حرفه ای تر هستند که برای صاحبان خود چه در مرحله طراحی سایت و چه در مراحل پشتیبانی  تعهدات مالی ایجاد می کنند .

وب سایت ها بر عکس وبلاگ ها کاملا رسمی و امروزه به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از شرکت ها و سازمان به شمار می روند .

برای نمایش وب سایت باید قبل از طراحی وب سایت هاست و دامنه خریداری شود که بر خلاف وبلاگ ها علاوه بر اینکه رایگان نیستند به صاحبان خود این اجازه را می دهند که هم به فضای مدیریت هاست خود دسترسی داشته باشند و هم بتوانند طبق سلیقه خود نام سایت  را انتخاب کرده و نیازی به داشتن پسوند های اجباری نیست .

سایت ها قابلیت دسته بندی کامل موضوعات تحت پوشش خود را دارند که می توانند مطالب انتشار یافته را کاملا در دسته مورد نظر قرار دهند .

در طراحی سایت حرفه ای قالب ها عمومی نیستند و به صورت شخصی برای هر سایت طراحی می شوند که صاحبان  وب سایت ها می توانند کاملا سایت را طبق سلیقه خود طراحی و توسعه بخشند

طراحی سایت بسیار پیچیده تر از طراحی وبلاگ است و زمان زیادی صرف طراحی یک وب سایت می شود .