در طراحی سایت رعایت برخی از اصول از اهمیت بالایی برخوردارند که اگر رعایت نشوند سئو سایت به خطر می افتد که در این مقاله سعی داریم به بعضی از این اصول همراه با دلیل اشاره کنیم.

 دامنه سایت:

دامنه یا نام سایت شما باید درست و منطقی انتخاب شود و حتی بعضی معتقدند که باید یکی از کلمات کلیدی سایت در نام آن قرار داده شود . نام  سایت باید به گونه ای انتخاب شود که علاوه بر تلفظ راحت اسم هم به راحتی بتوان آن را تایپ نمود و هم به خاطر سپرد.

طرح های گرافیکی:

قطعا در طراحی وب سایت ها یا طراحی پورتال استفاده از المان ها , عکس ها و انیمیشن ها لازم است اما باید توجه داشته باشید که عکس هایی با گرافیک زیبا و کیفیت بالا عمدتا از حجم بالایی برخوردارند که استفاده بیش از حد از آنها باعث کاهش سرعت لود شدن وب سایت یا پورتال می شود و در بعضی مواقع بسته به سرعت نت ممکن است اصلا لود نشود و یا استفاده از انیمیشن ها ممکن است در نگاه اول جذاب به نظر برسد اما علاوه بر حجم بالا در اکثر موارد در مراجعات بعدی برای کاربران تکراری می شوند.

فونت های سایت:

امروزه فونت های جذاب و خاص زیادی وجود دارد که زیبایی وب سایت شما را چندین برابر می کنند اما باید توجه داشته باشید که فونت مورد استفاده در طراحی وب سایت شما، از فونت های رایج و معمولی باشد که در دستگاه هایی که کاربران شما به وسیله آن از سایت شما بازدید می کنند به صورت پیش فرض نصب شده باشد در غیر این صورت کاربران قادر به خواندن مطالب و یا حتی منو های سایت شما نخواهند بود.

لینک های درون سایت:

معمولا تمامی وب سایت ها بسته به مطالبی که منتشر می کنند لینک هایی از کلمات کلیدی خود به صفحات اصلی سایت خود ارسال می کنند اما رعایت دو نکته در این ضمینه الزامی است:

تعداد لینک ها نباید زیاد باشد.

رنگ لینک ها باید کاملا یا حداقل مشابه رنگ متن اصلی باشند تا چشم کاربرانی که به مطالعه مطالب سایت می پردازند اذیت نشود و ازدیاد لینک ها باعث سردرگمی کاربران نگردد.