یکی از نخستین و برترین راههای کسب درآمد در اینترنت طراحی سایت فروشگاه اینترنتی میباشد، همین موضوع باعث شده تا عده زیادی از فروشگاه های کوچک و بزرگ و همچین افرادی

که نیاز به یک بازار هدف مستقیم و حذف واسطه ها برای فروش کالاهای خود دارند به سمت طراحی وب سایت فروشگاهی کشیده شوند.

اما طراحی یک سایت فروشگاهی و کسب درآمد از این طریق یک فرآیند حرفه ای بوده و پیاده سازی آن بدون دانش لازم در پیشبرد اهداف وب سایت امکان پذیر نخواهد بود.

حتما مشاهده کرده اید که بعضی از این قبیل فروشگاه ها مدتی بعد از راه اندازی و شروع به کار شکست خورده و بدون دست و پا کردن نام و نشانی چندان معتبر از چرخه فروش خارج میشوند، حتی اگر در بازارهایی به جز اینترنت فروشگاهی قدرتمند و شناخته شده باشند.

اما در مقابل بسیاری از سایت های فروش اینترنتی را میشناسیم که بدون فعالیت در بازارهای دیگر بسیار شناخته شده و معتبر هستند، این وب سایت ها نمونه موفق یک کسب و کار اینترنتی هستند که تنها محیط اینترنت را بازار هدف خود قرار داده و به عنوان یک برند برتر شناخته شده و فعالیت میکنند.

در این مقاله از شرکت طراحی سایت رابین قصد داریم تا به بررسی علل موفقیت وب سایت های فروشگاهی بدون در نظر گرفتن نوع قالب و شماتیک بصری وب سایت ها بپردازیم.

ارائه ی یک تجربه ی خرید بی نظیر باید مهم ترین دغدغه ی صاحبان فروشگاه اینترنتی باشد. باید این نکته را در نظر داشت که مشتری ها از شما انتظارهای خاصی دارند .

از نظر عملکرد کاربردی وب سایتی موفق است که بتواند به سادگی کاربران را به هدف مورد نظر برساند، یک فروشگاه اینترنتی باید با بهرمندی درست از آیتم های سرچ عامیانه که دقیقا از همان طبقه بندی و دسته بندی های کالاها استفاده میکنند، کاربر را به سمت کالای مورد نظر هدایت کند.

بعد از هدایت درست مهمترین عامل سرعت لود سریع صفحات وب سایت و به قول معروف باز شدن سریع تصاویر و متون شامل توضیحات مربوط به کالای مورد نظر است.

اما همه اینها زمانی اهمیت دارد که ابتدا وب سایت شما از نظر سئو و بهینه سازی در جستجوهای اینترنتی رتبه قابل قبولی داشته باشد تا بتواند ورودی های هدف را برای وب سایت جذب کند.

در طراحی وب سایت فروشگاهی سبد خرید یک آیتم مورد توجه و بسیار مهم برای کاربران است که مدیریت آسان آن می تواند تاثیر مستقیمی در فروش وب سایت شما داشته باشد.

یک فروشگاه اینترنتی معتبر باید بتواند در همه صورت در دسترس کابران باشد یکی از بهترین روش ها برای این مهم طراحی اپلیکیشن موبایل است.

استفاده از فروشهای ویژه فصلی و یا تخفیف های مقطعی در جذب کاربران اهمیت بالایی دارید.
 
 یکی از مهم ترین عواملی که باعث جذب و جلب اعتماد کاربران میباشد، مورد تایید بودن وب سایت توسط مراجع معتبر و درج نشان های نمادهای الکترونیکی کسب و کارهای اینترنتی است.

فروشگاه اینترنتی باید بتواند پیش فاکتوری معتبر با ریز جزئیات، قبل از رسیدن به مرحله پرداخت به مشتریان ارائه دهد، نکته مهم این است که بسیاری از مشتریان از پرداخت هزینه های جانبی اضافی ناراضی بوده و تمایل دارند دقیقا همان مبلغ مشخص شده در هنگام انتخاب اجناس را پرداخت کنند. اگر نوع فروش محصولات شما به نوعی است که هزینه های اضافی و جانبی به غیر از خرید کالای اصلی دارد باید سعی کنید حتما در بخش توضیحات کالا به صورت دقیق آنها را ذکر کنید.

بعد از سیتم پرداخت، درگاه ها و راهای مختلف پرداخت مورد اهمیت است، علاوه بر این که سیستم پرداخت آنلاین باید ساده و سریع طراحی شود شما باید به مشتریان خود روشهای پرداخت مختلف را رائه دهید.

آخرین نکته برای موفقیت یک سایت فروشگاه اینترنتی مشاوره و پشتیبانی حرفه ای برای کاربران توسط سایت خواهد بود، امروزه پشتیبانی نقش پررنگی در جذب و حفظ مشتریان دارد به نوعی که حتی مشاهده شده کاربران برای یک کالای مشابه در فروشگاهی که پشتیبانی معتبری داری مبلغ بیشتری هم برای خرید پرداخت خواهند کرد.