نوعی از تبلیغات آنلاین است که در آن مخاطبان تبلیغات به وب سایت منبع رسانه تبلیغ دهنده هدایت می شوند و هزینه آن بر اساس تعداد کلیک ها محاسبه و کسر می شود.

گوگل ادورز یکی از معروف ترین و محبوب ترین های صنعت تبلیغات کلیکی به حساب می یاد و روش کار به این صورت است که ابتدا کلید واژه مورد نظرتون را با سطح بودجه تبلیغاتتون برای سیستم ادورز مشخص می کنید و بعد سیستم به ازای هر باری که وب سایت را در نتایج بالای جستجو قرار می دهد و به ازای هر بار کلیک کاربران مبلغ مورد نظر را از حساب شما کسر خواهد کرد.

می توان تبلیغات بنری را نیز به همین روش انجام داد. یعنی شما بنری برای معرفی کسب و کار خود طراحی می کنید و فقط در ازای کلیک هایی که بر روی آن می شود هزینه تبلیغات را پرداخت می کنید.

مزایای تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی همیشه در بحث سئو سایت بر روی کاغذ ایده ی مناسبی به نظر می رسد زیرا شما بودجه تبلیغاتتان کاملا بر اساس بازخورد تبلیغات تان خرج می شود.معمولا شرکت هایی که سرویس تبلیغات کلیکی ارائه می دهند امکانات مختلفی را برای مدیریت تبلیغاتتان در اختیار شما می گذارند که با این امکانات و اطلاعات می تونید آمار مناسبی از بازخورد تبلیغاتتان به دست بیاورید و رفتار مشتری هایتان را نسبت به کالا یا خدمات و روش های تبلیغاتی خودتان مورد سنجش قرار دهید.

در سوی دیگر شما با این روش تبلیغات صرف نظر از اینکه تبلیغات کلیکی خود را صرفا در نتایج جستجو گوگل و یا در وب سایت های دیگر ارائه داده باشید برای مدتی تعداد مراجعه کنندگان وب سایت و زمان حضور آنها در سایت را افزایش خواهید داد .

معایب تبلیغات کلیکی

شرکت های بزرگی مانند گوگل و مایکروسافت که این خدمات را ارائه می دهند ، این طور اقدام می کنند که از بین چند وب سایت رقیب در حوزه ی کاری شما ، هر کدام مبلغ بیشتری پرداخت کند ، انتخاب می شود .
اگر بودجه ی کافی را برای این تبلیغات ندارید بهتر است قید آن را بزنید چون به هر حال این وب سایت ها بابت کلیک از شما پول می گیرند نه کاربران وب سایت.

شما در صورتی می توانید از این نوع تبلیغات بهره ببرید که به خوبی بر روی کیفیت وب سایت خود و نیز بهینه سازی خدمات خود کار کرده باشید ، تا کلیک کردن ها به جذب مشتری ختم شود.

به طور کلی این روش ، راهی مناسب برای دیده شدن وب سایت و کسب و کارتان است ، اما سوال اصلی که باید از خودتان بپرسید این است که اگر من می خواهم دیده شوم ؛ محصول یا خدمات یا وب سایت مناسبی برای دیده شدن دارم و تمامی بسترها برای حفظ کاربران که از طریق تبلیغات جذب می شوند وجود دارد؟

اگر بسترهای مناسب فراهم نباشد و طراحی وب سایت شما کیفیت لازم را نداشته باشد نه تنها این نوع تبلیغات بلکه هیچ نوع تبلیغی با هر هزینه قابل توجهی به نتیجه بلند مدت و دائمی نخواهد رسید ، قبل از هر نوع هزینه تبلیغاتی به طراحی سایت خود دقت کنید.