دامنه ها در طراحی سایت با یک سری از عوامل اعتبار سنجی می شوند که به Domain Authority Factors معروف هستند . یکی از مهمترین عوامل اعتباری

دامنه ها تعداد لینک ها ورودی به سایت شما خواهد بود ، هرچه تعداد لینک های ورودی به سایت بیشتر و از دامنه های مختلفی باشند اعتبار دامنه شما افزایش خواهد یافت البته نکته بسیار مهم تعداد لینک های ورودی نیست بلکه کیفیت آن لینک ها از نظر محتوایی خواهد بود و هرچه دامنه های بیشتری به سایت شما لینک ارسال کنند مفید تر خواهد بود نسبت به این که از یک دامنه تعداد بسیار زیادی لینک دریافت کنید .

همچنین این لینک های ورودی نیز با آیتم های مختلف دیگری نظیر ، قدمت و یا به اصطلاح کهنه بودن دامنه ، مشارکت آن دامنه با سایت های هم نوع دیگر ، میزان شناخته شدن در شبکه های اجتماعی ، سئو سایت مربوط به دامنه و بسیاری آیتم های دیگر ارزش یابی خواهند شد .

کهنه بود دامنه در طراحی سایت به تعداد سال های فعالیت دامنه در اینترنت بستگی دارد یعنی هرچه دامنه در زمان قدیمی تری ثبت شده باشد و سالهای بیشتری فعالیت کرده باشد دارای اعتبار بیشتری خواهد بود .

رتبه در وب سایت موز یا mozrank که مستقیما به کیفیت لینک های ورودی به وب سایت بستگی دارد ، ارزیابی لینک های ورودی در بازه اعداد صفر تا ده صورت میگیرد و هرچه عدد نمایش داده شده بزرگتر باشد رتبه بهتری به لینک ها اختصاص داده شده است .

به یاد داشته باشید که فقط کیفیت لینک ها مدنظر وب سایت خواهد بود و صرفا کیمیت ملاک نیست .

همچنین وب سایت moz.com سیگنالهای ورودی که وب سایت شما از صفحات اجتماعی دریافت می کند را نمایش و در ارزیابی خود نمایش خواهد داد . 

اعتبار سایت یا moztrust بر اساس دریافت لینک از سایت های معتبرعمل می کند ، یعنی هرچه وب سایتی که به شما لینک ارسال کرده است به سایت های معتبر دیگر نیز لینک ارسال کرده باشد و از آنها نیز لینکهای معتبری دریافت کرده باشد دارای اعتبار بیشتری است .

فرض کنید یه مجله معتبر در زمینه طراحی سایت به این مقاله منتشر شده  از شرکت رابین برای دسترسی مخاطبان خود لینک ارسال می کند و از آنجایی که مجله مورد بحث دارای مخاطبان و شهرت قابل توجهی می باشد مجله ها ، سایت های خبری ، شبکه های اجتماعی دیگر نیز به این مجله لینک هایی ارسال می کنند که این چرخه بسیار مفید و هائز اهمیت خواهد بود و اعتبار لینک ارسالی به سایت شرکت رابین چند برابر خواد شد .

کیفیت و سطح محتوا سایت که مهمترین عامل در کسب نتایج موفق در سئو سایت است می تواند به صورت غیرمستقیم لینک های ورودی را افزایش داده و با افزایش دامنه های پیرو ، سایت دامنه شما نیز ، اعتباری بیشتری جذب خواهد کرد .
 
برای افزایش اعتبار دامنه شبکه های اجتماعی را بسیاری جدی بگیرید ، زیرا اشتراک گذاری مطالب شما توسط  کاربران شبکه های اجتماعی یعنی تایید آن مطلب توسط کاربران و تایید سایت شما ، برای مثال در اینستاگرام تعداد فالوور ها ، پست ها ، لایک ها و کامنت ها همگی دارای اهمیت مختص به خود هستند .

در دنیای اینترنت هر کاربری با هر سلیقه ای به دنبال جستجوهای مختلف است اما در راس تمامی نتایجی که به دست می آورد که حتی گاهی ممکن است ، نظر و عقاید فرد را تغییر دهد سئو خواهد درخشید . برای مثال کاربری به دنبال خرید از فروشگاه اینترنتی است و به طور قطع کالای مورد نظر خود را انتخاب کرده است ، اما با جستجو در اینترنت هم از فروشگاه دیگری خرید می کند و هم محصولی که دارای ویژگی های بیشتر و قیمت مناسب تری هست را خریداری می کند . پس به سئو و افزایش رتبه سایت خود در موتورهای جستوگر محبوب و در راس آنها گوگل بسیار توجه کنید .