مفهوم هئو که امروزه در طراحی سایت مطرح شده و به نوعی نظر خیلی از طراحان ، منتقدان و شرکت طراحی سایت های مختلف  را به خود جلب کرده است ، دارایه یک ریشه روانشناسی ،

تجربی می باشد و در اصل از تجارب شرکت های طراحی وب سایت و متخصصین روانشناسی وارد علم طراحی سایت شده است .

HEO چیست ؟

هئو مخفف : Human Experience Optimization به معنی بهینه سازی تجربی رابط کاربری وب سایت است و به اختصار به مجموعه اعمال گرافیکی وب سایت برای بهتر دیده شدن وب سایت توسط  کاربران و همچنین استفاده از نقاط طلایی یک صفحه برای نمایش مهم ترین مطالب قابل ارائه در وب سایت است .

نقاط طلایی یا کلیدی در طراحی سایت به مهمترین پوزیشن های صفحه گفته می شود که باید از نظر هئو کاملا بهینه باشد و مهمترین اهداف سایت را به تصویر بکشد ، نقاط طلایی با توجه به دسترسی و نمایش بهتر می تواند برای مطالب خود بیشترین بازدید کننده را فراهم آورد ، برای مثال : هنگامی که وارد یک وب سایت می شوید اولین قسمت هایی از سایت را که مشاهده خواهید کرد طبیعتا منوی هدر سایت ، اسلاید شو و لوگو وب سایت می باشد ، هر کدام از این موارد باید از یک مجموعه اصولی پیروی کنند که در ادامه ذکر خواهیم کرد .

هئو سایت مفهمومی کاملا متفاوت و جدا از سئو سایت دارد اما قطعا رعایت نکات هئو می تواند موجب افزایش سئو وب سایت شود ، به صورت کلی هئو به نکات بصری وب سایت برای کاربران می پردازد ، اما سئو به بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو و کسب بهترین نتیجه در لیست های موتورهای جستجو توجه دارد .

یکی از مهمترین نکات افزایش سئو سایت مدت زمان صرف شده توسط کاربران در وب سایت است که این امر کاملا به هئو بستگی دارد ، اگر وب سایت شما از نظر چیدمان صفحه ، فونت ها ، رنگ وب سایت ، عکس ها ، فرم قالب و غیره موجب سردرگمی کاربران شود قطعا زمان زیادی را در وب سایت نمی گذرانند .

در طراحی سایت حرفه ای ، هئو به نکات فوق توجه ویژه ای دارد و به نوعی تاکید به بهترین حالت نمایش وب سایت برای کاربران دارد .

مطالب سایت باید از نظر رنگ و اندازه و حتی نوع فونت به کار رفته کاملا مورد پسند کاربران و در بهترین حالت باشند تا به راحتی قابل مطالعه باشند .

همچنین باید با استفاده از دسته بندی های مناسب برای مطالب و استفاده از امکان مطالعه بیشتر ،  کاربر این امکان را داشته باشد که اول خلاصه ای از مطلب و یا چند خط اول را مشاهده کند و بعد در صورت لزوم به ادامه مطلب مراجعه کند .
HEO
با افزایش استفاده از قالب های گرافیکی برای طراحی سایت پدید آمد و هر روز در کنار علم سئو بیشتر مطرح شد تا به این مرحله رسیده است که از نظر  یک شرکت طراحی سایت حرفه ای بسیار هائز اهمیت شمرده می شود . ­­