طراحی سایت نیز طبیعتا یک مراحل و روندی را دنبال می کند تا به اهداف خود و یا پایان طراحی سایت برسد . مراحل یک طراحی وب سایت حرفه ای بسیار پیچیده

و سخت خواهد بود اما در این مقاله به اختصار مراحل طراحی توسط شرکت طراحی سایت رابین را توضیح می دهیم . به طور کلی به مراحلی که برای طراحی وب سایت از ابتدای کار طراحی تا پایان طراحی سایت صورت می پذیرد ، طراحی وب گفته می شود ، طراحی وب اسم بین المللی ساخت صفحات وب سایت است .

برای یک طراحی وب سایت خوب لازم است تا طراح وب سایت اصول کلی و همچنین اصول حرفه ای طراحی سایت را به درستی بداند و اجرا کند .

طراحی سایت قطعا شامل مراحل پیچیده و حرفه ای می باشد ، اما به صورت کلی می توان مراحل طراحی سایت را به صورت زیر ذکر کرد :

ساخت پیشنمایش :

که به آن Sketch گفته می شود ، یعنی نمایش تصویر و شمای کلی از طراحی وب سایت شما توسط طراح وب سایت و یا شرکت طراحی سایت که در گذشته در دنیا مرسوم بود که شکل کلی سایت را روی یک برگه کاغذ با مداد طراحی می کردند .

طراحی گرافیکی :

در این مرحله وب سایت با استفاده از نرم افزار های گرافیکی طراحی می شود .

کدنویسی رابط کاربری :

کد نویسی رابط کاربری که به کد نویسی ui معروف است ، راهی برای تعامل کاربران با وب سایت ایجاد می کند و نحوه عمکرد آن به این صورت است که تمامی فایل هایی که در طراحی گرافیکی به صورت گرافیکی طراحی شده اند در این قسمت به کد های html و css تبدیل می شوند .

طراحی داینامیک :

در طراحی داینامیک که مهترین مرحله طراحی وب سایت به شمار می رود باید سایتی که تا مرحله قبل طراحی شده و استاتیک به شمار می رود را به سایت پویا تبدیل کرد ، زیرا سایت استاتیک شامل چند صفحه ثابت و بدونه تغییر است .

برای تبدیل سایت استاتیک به داینامیک نیاز به یک سیستم مدیریت محتواست تا بتوان سایت را از طریق آن مدیریت کرد . چندین سیستم مدیریت محتوای حرفه ای و مرسوم وجود دارد که می توان بسته به نظر کارفرما هر یک را پیاده سازی نمود .

در این مرحله که به نوعی مهمترین مرحله ی طراحی یک وب سایت به شمار می رود وب سایت استاتیک به وب سایت داینامیک تبدیل می شود که به یک سیستم مدیریت محتوا وصل می شود.

تست قالب :

آخرین مرحله طراحی سایت مرحله تست و پشتیبانی است که پس تست کامل وب سایت از نظر ui و همچنین سیستم مدیریت محتوا تحویل کارفما خواهد شد .

مراحل ذکر شده مراحل کلی و ابتدایی طراحی سایت با استفاده از قالب اختصاصی است و این مراحل برای قالب های آماده کاربرد نخواهند داشت .

 

با استفاده از این مراحل می توانید قالبی منحصر به فرد و متناسب با سلیقه خود بسازید و طراحی سایت خود را کامل شخصی کنید .